
Seguiment de l’indicador de macroalgues de la Directiva marc de l’aigua (2000/60/CE) i control d’espècies invasores
Dins el Programa de Seguiment i Control (PSiC) de l’Agència Catalana de l’Aigua (ACA), organisme de la Generalitat de Catalunya.

Dins el Programa de Seguiment i Control (PSiC) de l’Agència Catalana de l’Aigua (ACA), organisme de la Generalitat de Catalunya.

Projecte transfronterer per detectar i monitoritzar espècies marines no indígenes a Catalunya i Occitània, millorant la cooperació científica, la participació ciutadana i la gestió dels impactes sobre els ecosistemes i l’economia costanera.

DengRIP és un projecte centrat en la comunitat que aborda el dengue i altres malalties arbovirals a l’Àfrica Occidental mitjançant la millora de la vigilància dels mosquits, la predicció del risc i el control del vector. Combina recerca científica, participació ciutadana i desenvolupament de capacitats locals per reforçar la preparació davant brots en àrees urbanes com Ouagadougou.

Aquest projecte es desenvolupa en el marc d’un ajut ICOOP (Programa del CSIC de Cooperació Científica per al Desenvolupament), que té per objectiu estimular la col·laboració dels grups de recerca del CSIC amb grups de recerca internacionals de països receptors d’Ajuda Oficial al Desenvolupament mitjançant la realització d’estades de formació, treball i especialització dels grups de recerca de les entitats participants.

Les espècies no nadiues aquàtiques s’estan expandint arreu del món a causa de l’activitat humana, però encara se sap poc sobre com es produeixen i evolucionen aquestes invasions. Aquest projecte pioner utilitza ADN ambiental per estudiar les fases d’invasió biològica en diferents ecosistemes aquàtics, amb l’objectiu d’entendre millor aquests processos i aportar eines per afrontar la crisi de biodiversitat.

Un projecte que aplica la genètica per estudiar la biodiversitat en ecosistemes marins i detectar espècies invasores

Seguiment de la biodiversitat marina mitjançant tècniques d’ADN ambiental (eDNA), detecció precoç d’espècies exòtiques amb potencial invasor i altres aplicacions de la genòmica que es poden usar per a la conservació de la biodiversitat marina.

Les nàiades o grans bivalves d’aigua dolça (Mollusca, Bivalvia, Unionoidea) estan considerades actualment com un dels grups animals més amenaçats del planeta. El projecte NÀIADES pretén generar el coneixement necessari per a l’elaboració del pla de recuperació d’aquest grup d’animals a Catalunya.

Tot i la seva ubicació remota, els espais aquàtics d’alta muntanya estan subjectes a amenaces antropogèniques que posen en risc el seu estat de conservació, com per exemple la introducció d’espècies exòtiques, la sobrefreqüentació turística o les infraestructures hidràuliques.

Projecte de recerca per avaluar els efectes de les pressions antròpiques sobre els ecosistemes, incloent la detecció i seguiment d’espècies invasores, les conseqüències de l’augment de la temperatura i les de l’eutrofització, entre altres.
C/ d’accés a la Cala St. Francesc, 14
Blanes – Girona – 17300 (ESPAÑA)
Tel: +34 972 336 101
E-mail: info@ceab.csic.es
Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com les galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. El consentiment d'aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o les identificacions úniques en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament certes característiques i funcions.