La meva recerca es centra en l’estudi de l’estructura i dinàmica de comunitats i ecosistemes dominats per plantes aquàtiques. Això abasta la vegetació aquàtica d’estuaris, aiguamolls, zones de ribera, estanys i basses en aigües continentals, fins a praderies de fanerògames marines a la zona litoral. Fent servir les plantes aquàtiques com a organisme model, el meu grup de recerca té com a centres d’interès l’ecologia de comunitats, l’ecologia funcional, els cicles del carboni i del nitrogen, la contaminació per metalls i la conservació i restauració dels ecosistemes. L’ecofisiologia, la biogeoquímica, els models estadístics i més recentment la genètica molecular son disciplines de les que ens ajudem per a entendre el funcionament dels ecosistemes aquàtics per tal de millorar-ne la seva gestió.
Camps de recerca:
- Ecologia funcional de comunitats dominades per plantes aquàtiques
- Els macròfits com a bio-indicadors de l’impacte humà (eutrofització i metalls pesants) sobre els ecosistemes aquàtics
- Conservació i restauració dels ecosistemes
- Impacte de les espècies introduïdes
Projectes
- Canvis en la flora aquàtica dels estanys del Pirineu relacionats amb processos de Canvi Global
- Excés de fòsfor (P) i activitat humana en ecosistemes fluvials: dinàmica del P, biomarcadors microbians i estratègies per a la seva remediació
- PLASTICØPYR: Estratègies per a la reducció de la contaminació per plàstics als ecosistemes de muntanya
- Consorci per a la investigació de la dinàmica dels plàstics en sistemes fluvials
- Valoració dels factors hidro-morfològics i químics que controlen el paper biorreactiu de la interfase riu-bosc de ribera en la mitigació dels efectes dels efluents de plantes de tractament d’aigües residuals en rius de cabals intermitents.
- Estacions i Infraestructures de Recerca Ecològica i Socio-ecològica a llarg termini a Europa
- Avaluació de la capacitat d'autodepuració en rius urbans
- Llums i ombres de la biogeoquímica del nitrogen en rius urbans
- Assessorament de la capacitat d'autodepuració fluvial en rius urbans
- Interfases ecohidrològiques com a llocs calents d'intercanvi i ciclat biogeoquímic en ecosistemes
- LIMNOPIRINEUS. Conservació d'hàbitats i espècies aquàtiques de l'alta muntanya del Pirineu