Ecologia integrativa d'aigües continentals

Bessons digitals per a la predicció i gestió de la qualitat de l’aigua i la dinàmica de la línia costanera a les conques internes de Catalunya

L’objectiu principal d’aquest projecte de recerca és co-desenvolupar bessons digitals per a la predicció de la quantitat i qualitat de l’aigua a les conques del Ter i la Tordera, incloent conques, embassaments i zones costaneres, contribuint a una gestió eficient dels recursos aquàtics, protegint els ecosistemes i maximitzant la seguretat hídrica en un context de canvi climàtic.

Més informació »

Invasions biològiques al llarg del temps i l’espai comparant les fases d’invasió en diferents ecosistemes aquàtics

Les espècies no nadiues aquàtiques s’estan expandint arreu del món a causa de l’activitat humana, però encara se sap poc sobre com es produeixen i evolucionen aquestes invasions. Aquest projecte pioner utilitza ADN ambiental per estudiar les fases d’invasió biològica en diferents ecosistemes aquàtics, amb l’objectiu d’entendre millor aquests processos i aportar eines per afrontar la crisi de biodiversitat.

Més informació »

Impactes del clima, el dipòsit de N i P i l’ús del sòl en l’aigua com a moduladora del servei ecosistèmic de regulació de gasos d’efecte hivernacle en conques de capçalera (SERVICO2)

Les conques de capçalera proporcionen proveïment d’aigua, regulació dels gasos d’efecte hivernacle i altres serveis ecosistèmics essencials. No obstant, les activitats humanes n’han alterat el funcionament. Aquest projecte de recerca investiga com els factors d’origen antròpic alteren les dinàmiques de les conques de capçalera, especialment el seu paper en la regulació climàtica.

Més informació »