Vés al contingut

Implementació de desenvolupaments i millores en la plataforma de ciència ciutadana Mosquito Alert: intel·ligència artificial i sistemes d’alerta

laboratoris-mosquito-alert
Desenvolupament i aplicació d'eines d'intel·ligència artificial per a optimitzar la velocitat de resposta a les alertes enviades per la ciutadania a través de la plataforma Mosquito Alert. 

Desenvolupament i aplicació d’eines d’intel·ligència artificial per a optimitzar la velocitat de resposta a les alertes enviades per la ciutadania a través de la plataforma Mosquito Alert.

Informació general del projecte

Import de finançament

20.278€

Període de desenvolupament
Inici

01/12/2023

Fi

31/12/2024

Departament
Àmbits i temes de recerca

Investigador/a responsable

Professor d'investigació ICREA | Cap del Departament d'Ecologia Teòrica

Altres investigadors/es i personal implicat

Entitats finançadores

logotip-csic

Institucions/col·laboradors

Xarxes socials del projecte

També et pot interessar

DengRIP és un projecte centrat en la comunitat que aborda el dengue i altres malalties arbovirals a l’Àfrica Occidental mitjançant la millora de la vigilància dels mosquits, la predicció del risc i el control del vector. Combina recerca científica, participació ciutadana i desenvolupament de capacitats locals per reforçar la preparació davant brots en àrees urbanes com Ouagadougou.
BREATHE desenvolupa un sistema global basat en sensors per monitorar la salut dels rius mitjançant l’oxigen dissolt i el metabolisme fluvial, vinculant les funcions de l’ecosistema amb serveis com la regulació del clima i la purificació de l’aigua.
Les espècies no nadiues aquàtiques s’estan expandint arreu del món a causa de l’activitat humana, però encara se sap poc sobre com es produeixen i evolucionen aquestes invasions. Aquest projecte pioner utilitza ADN ambiental per estudiar les fases d’invasió biològica en diferents ecosistemes aquàtics, amb l’objectiu d’entendre millor aquests processos i aportar eines per afrontar la crisi de biodiversitat.
El projecte esGLEON impulsa la participació espanyola en la xarxa científica global GLEON per estudiar i mitigar els efectes del canvi climàtic en llacs i embassaments, coordinant equips de recerca, reforçant el lideratge internacional i promovent polítiques de gestió sostenible dels recursos hídrics.
La nova Xarxa d’Investigació sobre Ecosistemes de Carboni Blau a Espanya busca reunir experts de tot l’Estat per impulsar la conservació de maresmes i praderies marines. L’objectiu és generar coneixement, assessorar les administracions i promoure polítiques i projectes que aprofitin el potencial dels ECA per lluitar contra el canvi climàtic i afavorir la sostenibilitat.